Trainingen

Wilt u graag dat de front office (receptie) van uw tandartspraktijk beter in staat is om de behandelagenda gevuld te krijgen? Of wilt u dat patiënten eerder behandelingen laten uitvoeren die noodzakelijk zijn voor hun gebitsgezondheid? De communicatietrainingen van Effident kunnen u helpen.

 

 

Communicatietraining Tandartsen

  • Inzicht in (het belang van) bouwen aan verbinding
  • Leren de juiste vragen te stellen
  • Verduidelijken welke voordelen een behandeling oplevert 
  • Bezwaren van patiënten verwerken
  • Met vertrouwen over de investering praten
  • De afspraak voor de behandeling ingepland krijgen
  • Duur van +- 4 uur incl. pauzes
  • Bedoeld voor tandartsen (in overleg ook mogelijk voor andere zelfstandige behandelaren)
  • Maximaal 6 deelnemers per groep
  • Locatie op de tandartspraktijk of in overleg elders

 

Tandarts Maarten Melis: "Het was een duidelijke, leerzame training met veel interactie en veel elementen die direct toepasbaar zijn in de praktijk".


communicatietraining front office

  • Inzicht in (het belang van) patiënten actief maken en houden
  • Doelgericht leren communiceren aan de front office en aan de telefoon
  • Bezwaren van patiënten overwinnen & gestructureerd werken
  • Duur van +- 3 uur excl. pauzes
  • Bedoeld voor receptionisten, assistentes en managers die in de front office werken
  • Maximaal 6 deelnemers per groep
  • Locatie op de tandartspraktijk of in overleg elders
  • Standaard inclusief op maat afstemming van specifieke aandachtspunten
  • Inclusief evaluatie/nazorg afspraak via Teams van 90 minuten 1 maand na de training

 

Praktijkmanager Annemarie van der Hater: "Voorafgaand aan de communicatietraining van effident dacht ik “ik weet inmiddels na 15 jaar wel hoe ik moet communiceren met de verschillende soorten patiënten in verschillende situaties” maar toch na zoveel jaren ervaring, was het enorm leerzaam!'

 

Preventie-assistente Annelies Mulder:  "In het begin vond ik het best lastig omdat je al meer dan 30 jaar communiceert volgens je eigen waarden en gevoel. Maar je krijgt er, door de training, toch nieuwe inzichten over!" 


Timemanagement

  • Werken met doelen; het belang van doelen en een georganiseerde aanpak
  • Bedachtzaam werken; het maken van keuzes en wanneer doen we wat
  • De invloed van je werkomgeving op je productiviteit
  • Voorbereiding: korte opdracht voor deelnemers om efficiënt te kunnen werken
  • Praktische individuele oefeningen tijdens de training
  • Duur van +- 4 uur incl. pauze
  • Bedoeld voor praktijkmanagers, HR-managers en praktijkeigenaren
  • Maximaal 8 deelnemers per groep
  • Locatie op de tandartspraktijk of in overleg elders
  • Inclusief online evaluatie/nazorg afspraak van 90 minuten 1 maand na de training

 


evaluatiegesprekken en vergaderingen

  • Inzicht in het belang van aandacht geven
  • Tips m.b.t. duur, frequentie, structuur, agenda, rollen, voorbereiding, opvolging
  • Oefenvormen voor evaluatiegesprekken en situaties in vergaderingen
  • Locatie op de tandartspraktijk of in overleg elders
  • Duur van +- 4 uur incl. pauzes
  • Minimaal 2 en maximaal 10 deelnemers
  • Bedoeld voor praktijkmanagers, HR-managers en praktijkeigenaren
  • Inclusief online evaluatie/nazorg afspraak van 90 minuten 6 weken na de training

 


Contactformulier

LinkedIn